diy

Polle - puuhevonen

By Värikkäästi valkoinen by Annina - 1/20/2021

Moi, olen Polle. Aito pihapuusta tehty puuponi. Asustelen Etelä-Karjalassa perheeni mökillä. Olen siirtynyt jo sisälle lämpimään talliini ja täällä on oikein hyvä olla. Ulos niitylle pääsen aina silloin kun omistajani tulee minua moikkaamaan. Kesällä olen kylläkin koko kesän ulkona. Yöt katoksessa ja päivät aitauksessa. Ensi kesälle minulle on suunniteltu omaa tallia ulos, jännää.
 
 
 

Omistajani on ihana heppahöperö, joka pitää minusta hyvää huolta. Hän toivoi minua 10-vuotislahjaksi ja hänen toiveensa toteutui. Minut teki heppahöperön vaari. Mummo vähän auttoi vaaria ja niin minusta tuli täydellinen. Minun suitset mummo teki vanhasta vyöstä. Hassua. Mummo tuumasi, että omistajani voisi maalata minut valkoiseksi myöhemmin, mutta saas nähdä. Olen kuulemma ihana jo näin.

Minä pääsin nykyiseen kotiini pakettiautolla ja se oli yllätys minun omistajalleni. Heti kun hän näki minut hän huudahti Polle! Ja niin minusta tuli Polle. 
 
  
 
 

Omistajani kummitäti toi minulle kesällä paljon tarvikkeita. Hänkin on heppahöperö ja hän toi vanhoja hoitohevosensa tarvikkeita. Omistajani oli niin iloinen. Nyt minulla on loimi, riimu ja suojat mitä laitetaan jalkoihin. Satulana minulla on valkoinen pehmeä talja. Haluaisin ihan oikean satulan, mutta talli missä asun niin sen emäntä sanoo, että sovin näin paljon paremmin sisustukseen tällä taljalla. Outoa.
 
 

Tykkään asustella tallissani ja minulla on siellä oma rauha. On tosin kiva kun isäntäperheeni tulee sinne viikonloppuisin ja silloin on tohinaa. Yksi viikonloppu tosin kävi karsea juttu. Omistajani tuli viikonlopuksi minua moikkaamaan ja hänellä oli ystävä äitinsä kanssa mukana. Noh kaikki meni siihen asti hyvin kunnes lauantai iltana tämä vieras meni saunomaan ja heitti minun päälleni hänen kaikki vaatteet! Kamalaa! Ihan kun olisin jokin vaateteline. Onneksi omistajani huomasi tämän ja sanoi tälle vieraalle, että vaatteet heti pois Pollen päältä. Huh.
 
  
 
 

Jouluna sain koristeita ja tonttulakin. Ja uutena vuotena pieni kolmevuotias tuli minua moikkamaan ja pääsin ratsastamaan monta päivää!

Nyt alan hirnumaan hiiriä pois tallin nurkista ja nauttimaan omasta rauhasta.. heido ♡


allekirjoitus

  • Share:

You Might Also Like

0 kommenttia